Wat je ook doet, die buik blijft. Die ene mooi broek gaat niet meer aan. Je kijkt in de spiegel en je baalt. Je bent aan het sporten, je let op je eten. Maar niks dat lijkt te werken. Ik ken het. Ik zocht 2 jaar lang naar de juiste oplossing. Ik paste mijn kleding niet meer terwijl ik toch gewoon aan het sporten was en een beetje op mij eten lette. Wat ik ook bleef lezen, niks wat echt bleek te werken. Daarom ontwikkelde ik mijn eigen methode. Een methode die werkt, simpel is en ook vol te houden is.

Online fitness coaching: een goed lichaam, ook als druk bent

Met online fitness coaching ga ik jou helpen, de juiste keuzes te maken, niet meer te twijfelen en het juiste doen zodat je weer trots bent op je lichaam.

  • Nooit meer twijfelen, een coach aan jouw zijde die precies weet wat je moet doen
  • Geen tijd meer verspillen met dingen die toch niet werken, een strategie gericht op zoveel mogelijk resultaat met weinig tijd
  • Dit keer wel in vorm komen met een bewezen systeem dat het echte probleem aanpakt
  • Geen ‘jo jo’ effect door een structuur te creëren waardoor jij altijd de juiste keuzes maakt

Waarom online fitness coaching?

Ik heb de volgende vragen voor je:

  • Blijf je het internet afstruinen en weet je nog steeds niet wat je moet doen?
  • Zakt de moed je in de schoenen als je weer een nieuw schema aan het volgen bent?
  • Heb je dat nieuwe dieet gevolgd en kwam je er zwaarder uit?
  • Ieder jaar goede voornemens en toch weer net iets te dik in die zwembroek?

Herkenbaar? Denk het wel, anders was je hier niet. Een goed lichaam klinkt vaak zo makkelijk. Zorgen dat je afvalt en gaat sporten. De juiste keuzes maken in eten. Maar zo makkelijk is het helemaal niet. Je bent niet de enige, 50% van de Nederlands boven de 18 heeft overgewicht.

Maar waarom lukt afvallen niet?

Deze vraag stel ik nu aan jou. Maar die vraag heb ik mezelf ook meerdere malen gesteld. Waarom lukt het niet? Ik let op mijn eten, ik ga naar de sportschool. Toch ben ik niet blij als ik in de spiegel kijk. Wat gaat er niet goed? Deze vraag stelde ik mezelf ook, jaren. Ik zag dat ik dikker aan het worden was. Maar wilde het niet erkennen. Toch het moment dat andere het beginnen te zien. Iets moest anders, het roer moest om.

“Zolang je altijd hetzelfde blijft doen, blijf je hetzelfde houden”

Van alles lezen en toch niet weten wat te doen

Je struint elk artikel af. Je volgt die influencer die je geloofwaardig vindt. Een goede vriend legt je uit wat je allemaal moet doen. Het lijkt allemaal zo makkelijk. Doe dit en je krijgt een sixpack. Maar 6 weken later is er nog steeds geen sixpack. Ik las zelfs zoveel dat ik blokkeerde, ik wist gewoon niet meer wat te doen. Ik volgde het ene schema na het andere, zonder resultaat.

Dagelijks starten mensen een nieuw dieet. 

55% van de Nederlanders en Belgen hebben wel eens gelijnd.

Maar meestal zonder succes.

Voor andere lijkt het zo makkelijk

En andere behalen resultaten waar jij jaloers op bent. Instagrammers met een onwerkelijk figuur die gewoon pizza eten. Vrienden die een stuk slanker zijn dan jij en toch ook een wijntje drinken. Hoe doen ze dat? Ik hoef maar te kijken naar die bitterballen en het zit er al aan. Ik keek zelf ook altijd met veel jaloezie, mannen die met een paar keer per week trainen er enorm goed uitzagen. Vrienden die ook gewoon bier konden drinken en een sixpack hadden. Maar ik niet.

Die nieuwe methode werkt toch niet

“Je kunt beter vijf dagen in de week naar de sportschool gaan”. Een advies wat ik kreeg. Hoelang hield ik dat vol? Twee weken om precies te zijn. Veel te fanatiek van start, en ik alle hoeken en gaten moeten buigen om het voor elkaar te krijgen. Leuk advies, maar niet vol te houden, en helaas ook zonder resultaat. Terug bij af.

Meeste oplossingen zijn niet vol te houden

Stop met borrelen in het weekend. En eet vijf dagen in de week rijst, brocolli en kip. Eigenlijk wil je dat helemaal niet. Maar je kunt het proberen. Ook dit houd je niet heel lang vol toch, als je dat wel volhoud, chapeau. Ik niet, ik houd van een borreltje. Lekker uit eten met een glaasje wijn erbij. Nee alcohol hoeft niet altijd, maar ik geniet er van, met volle teugen en ik was niet van plan om het te laten.

Het duurde drie jaar voordat ik mijn doel bereikte

Totaal niet blij met mijn lichaam

Ik begon zo, op 86 kilo(zie afbeelding). Niet superdik, maar ook niet om door een ringetje te halen. Ik was gewoon niet blij met mijn lichaam, er moest een hoop vanaf. Maar ik had van alles al geprobeerd. Ik had altijd gesport en was behoorlijk fit. Zonder moeite zichtbare buikspieren. Nu moest ik een soort van toegeven dat ik dik aan het worden was. En het ergste was, ik had het idee dat ik er niets tegen kan doen.

Toen mensen begonnen te zien dat ik dikker aan het worden was, besloot ik actie te nemen. Maar het ging niet zonder slag of stoot. Ik las alles, probeerde alles. Vaak gaf ik het op, te moeilijk, niet vol te houden of onrealistisch. In sommige gevallen blokkeerde ik, door de overload aan informatie.

afvallen-te-dik
34 jaar en 86 kilo

Drie jaar lang alles gelezen en geprobeerd

En drie jaar later zag ik er zo uit, 72 kilo. Bloed, zweet en tranen. Met trail en error. Maar ik was er, en supertrots. Ik had niet alleen mijn doel bereikt, maar ik had ook nog gewoon kunnen leven, op de manier die ik wilde. Natuurlijk moest ik af en toe een biertje laten staan. Ik ben op een leeftijd dat ‘en en’ niet meer werkt. Het is min of meer ‘of of’, maar het werkte voor mij. Lekker leven op mijn manier en trots zijn als ik in die spiegel keek, supertrots!

14-kilo-lichter
37 jaar en 72 kilo

Met online fitness coaching voorkom ik dat je tijd blijft verspillen aan dingen die toch niet werk

Stoppen met zoeken naar nog meer informatie

Je blijft zoeken naar informatie. Die methode die voor jou gaat werken. Je ziet lichamen die jij ook graag zou willen. Maar hoeveel je ook opzoekt, het wordt niet veel duidelijker. En zolang jij zoekt, neem je geen actie. En zonder actie, geen resultaat. Stop met zoeken. Hoe meer je zoekt, hoe meer onduidelijker het wordt. In plaats daarvan, start met het doen van de juiste dingen. Die juiste dingen, die ga ik je leren, vertellen en uitleggen zodat jij dit zonder na te denken ook kan gaan doen.

De juiste mindset: echt begrijpen waarom je dit wilt

Ken je de uitdrukking “culture eats strategy for breakfast”. Dit gaat over bedrijven, maar geldt ook voor mensen. Als we iets willen bereiken, en we streven alleen het resultaat na, hoelang houd je dat dan vol? Als het resultaat niet goed is, haken we meestal af.

Belangrijk is het om de juiste mindset te hebben. Te snappen waarom je een goed lichaam wilt. Als je goed begrijpt waarom jij dit wilt, dan ga je het ook langer volhouden. Dan gooi je het niet bij de eerst de beste tegenslag alles overboord.

If you know the why, you can live any how – Friedrich Nietzsche

Consistent zijn is belangrijker dan onrealistische hoge doelen

Je kent dat wel. Je begint met vijf dagen in de week trainen. Hoelang houd je dat vol? Twee of drie weken. Niet alleen ben je vermoeid, je moet ook nog eens straks plannen om het voor elkaar te krijgen. Degene die consistent is, bereikt meer. En consistentie betekent tijd, maar ook dat doen wat jij leuk vindt.

Verschillen tussen online fitness coaching en personal training

De verschillen tussen online fitness coaching en personal training heb ik hieronder op een rijtje gezet. Voor mensen die zich niet willen verdiepen in de theorie en tijdens de training motivatie nodig hebben, kunnen beter kiezen voor een personal trainer. Het nadeel van een personal trainer is dat je betaalt per sessie en dat je er eigenlijk niks van opsteekt.

Bij online fitness coaching moet jezelf ook begrijpen hoe je een schema moet lezen en bepaalde oefeningen moet uitvoeren. Dit heeft als voordeel dat je op termijn ook gaat begrijpen hoe alles in elkaar zit. Online fitness coaching is dus een betere vorm als je ook een gedragsverandering wilt bereiken op het gebied van voeding en sport.

Online fitness coaching

  • Advies en begeleiding op afstand
  • Zelf aan de slag met een persoonlijk schema
  • Regelmatige updates en bijsturen
  • Meestal goedkoper dan personal training

Personal training

  • Advies en begeleiding face 2 face
  • Afhankelijk van de trainer
  • Alleen bijsturing tijdens de training
  • Betaling per training, vaak wat duurder

Online fitness coaching: Hoe werkt het?

Stap 1: commitment

Ben je bereid om de komende maanden concessies te doen? Vergeet ook niet je omgeving te informeren.

Stap 2: online intake

Op basis van het gesprek maak ik een plan van aanpak voor je. Hier bespreken we de periode en de investing. In het plan van aanpak zitten een voedingsplan en een trainingsplan.

Stap 4: bijsturen

Samen bespreken we af op welke frequentie we contact hebben

Gaan we samen beginnen?


Meer informatie over Online Fitness Coaching?

Vul het formulier hieronder in en ik stuur je meer informatie